יו"ר הכנסת: "לדחות את ההוכחות במשפט נתניהו לאחרי הבחירות"

    ישראל רובין No Comments on יו"ר הכנסת: "לדחות את ההוכחות במשפט נתניהו לאחרי הבחירות"

    יו"ר הכנסת יריב לוין טוען כי כוונת הפרקליטות להתחיל בשלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה עוד לפני הבחירות, הינה התערבות גסה בהליך הדמוקרטי: "מערכת משפט במדינה דמוקרטית מקפידה להתרחק מכל בדל של התערבות בהליכי בחירות"

    יריב לוין צילום: פלאש 90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד) אומר כי יש לדחות את שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה נתניהו עד לאחר הבחירות: "אנחנו עומדים בפני חשש להתערבות בוטה וחסרת תקדים נוספת של מערכת המשפט בבחירות. הרצון של הפרקליטות להתחיל בשלב ההוכחות באופן מיידי ועוד לפני הבחירות, חייב להידחות על הסף על ידי בית המשפט". כך טוען לוין בראיון ל'ישראל היום'.

    לדבריו: "מערכת משפט במדינה דמוקרטית, בניגוד למה שקורה במדינות לא דמוקרטיות, מקפידה להתרחק מכל בדל של התערבות בהליכי בחירות, אלא שהכלל הבסיסי הזה כבר נרמס על ידי מערכת המשפט שלנו ברגל גסה: כך היה למשל בבחירות מועד א' (אפריל 2019), כששבועות ספורים לפני יום הבחירות החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש את כתב החשדות נגד ראש הממשלה, מבלי שראש הממשלה יכול היה להגיב לחשדות".

    לוין מוסיף וטוען כי "שמיעת עדי תביעה, ללא עדויות שכנגד מטעם ההגנה, נועדה לצייר בפני הציבור תמונה מעוותת ולא מאוזנת. אסור שההליך המשפטי ימשיך להיות מנוצל להשמעת עדויות חד צדדיות כדי לפגוע בסיכויים של ראש הממשלה נתניהו ושל הליכוד לנצח בבחירות. מצב שבו עדי תביעה יישמעו לפני הבחירות, ואילו עדי ההגנה, לרבות ראש הממשלה, יישמעו רק אחרי הבחירות, הוא מצב בלתי הוגן שיש בו התערבות בוטה וחמורה בהליך הבחירות. כל אדם הגון מצפה מבית המשפט שימנע מהלך מסוג זה".

    מכחול לבן נמסר בתגובה, כי "יריב לוין מנסה לתחמן ולדחות את המשפט של ביבי לאחרי הבחירות. אנחנו לא ניתן לו לפגוע במערכת המשפט ונמשיך לשמור עליה מתוך הממשלה הבעייתית הזאת. אחרי הבחירות נדאג שתקום פה ממשלה ישרה שתמשיך להגן על מערכת המשפט והצדק בישראל".



    0 תגובות